SANATORIUM, 5 Mayıs – 10 Haziran, 2023 tarihleri arasında Çağla Köseoğulları’nın “Daireler Çizerek Sürekli Uçuyorlardı” başlıklı kişisel sergisine ev sahipliği yapıyor. Kevser Güler küratörlüğünde gerçekleşen sergi, sanatçının 2020-2023 yılları arasında farklı mecraları ve teknikleri kullanarak ürettiği yapıtlarını bir araya getiriyor.
Çağla Köseoğulları, Daireler Çizerek Sürekli Uçuyorlardı sergisinde boşluk ile yüzey ve hareket ile iz arasındaki karşılıklı etkileşim alanının olanaklarını araştırdığı performatif üretim süreciyle, bakış mesafesini şüpheli hale getirdiği yapıtlar ortaya koyuyor. Sanatçının beden hafızası kavramı etrafında ürettiği resimler ve heykeller, bireysel ve toplumsal hafızanın bedene yazılı izlerini açığa çıkarmanın yolları üstüne düşünümlerinden doğuyor. Başlığını, Laurie Anderson'un Hafızanın Başlangıcı [The Beginning of Memory] adlı parçasının sözlerinden ilham alan sergi, bedene gömülü hatıralarla yüzleşmenin soyut biçimleri üzerine düşünmeyi öneriyor.
Köseoğulları, sergi için ürettiği yapıtlarında sezgisel el hareketleriyle müdahale ettiği yüzeylerde uçucu lekeler oluşturuyor. Bedensel bir hafızanın izini taşıyan jestleriyle, yüzeyin kendini geri çekip imgeye yer açan bir oluş halinde kalmasını reddediyor, yüzeyi hareket ettirerek yapıtta etki eden ve etkilenen bir fail olarak var oluşunu vurguluyor. Sanatçı, kâğıt üzerine füzen ve füzen tozu, PVC üzerine mürekkep kullanarak yaptığı bu eylem resimlerinde, paylaşılan hikayelerde yer bulmamış, söze dökülmemiş, açığa çıkmamış hatıralarla karşılaşmalara olanak tanıyabilecek meditatif süreçler deneyimliyor. Sergideki heykelleri de benzer jestlerle ortaya koyan sanatçı, bedenin anımsamalarını canlandırmanın başka bir yolu olarak da çamuru katlamanın olanaklarını irdeliyor.