SANATORIUM
Skip to main content
  • Menu
  • SANATÇILAR
  • SERGİLER
  • FUARLAR
  • YAYINLAR
  • BASIN
  • HAKKIMIZDA
  • EKİP
  • EN
  • TR
Cart
0 items £
Checkout

Item added to cart

View cart & checkout
Continue shopping
Menu
  • EN
  • TR

Amaçlanmamış Anıtlar

Geçmiş exhibition
25 November 2022 - 21 January 2023
  • Basın Bülteni
  • Sergi Metni
  • Yerleştirme Görselleri
  • İşler
  • Basın
Amaçlanmamış Anıtlar
İşleri İncele

SANATORIUM, 25 Kasım 2022 - 21 Ocak 2023 tarihleri arasında Erol Eskici’nin Amaçlanmamış Anıtlar başlıklı galerideki üçüncü kişisel sergisine ev sahipliği yapıyor. Sergi Avusturyalı sanat tarihçisi Aloïs Riegl’ın ‘‘Modern Anıt Kültü - Doğası ve Kökeni’’ (1903) adlı makalesinde tanımladığı ve kurduğu kavramsal çatının önemli ayaklarından biri olan ‘‘Amaçlanmamış Anıtlar’’dan hareketle, Eskici’nin son dönem üretimlerini bir araya getiriyor.  

 

Aloïs Riegl’ın ‘‘Amaçlanmamış Anıtlar’’ kavramı belli olaylara veya kişilere ithafen, bu olayları ya da kişileri anımsatmak amacıyla bilinçli bir şekilde tasarlanmamalarına karşın zamanın izlerini taşımaları veya tarihte bir ana işaret ettiklerinin düşünülmesi nedeniyle sonradan anıt değeri kazanmış eserlerdir. Riegel’in kavramsallaştırmasına göre bu tür anıtlar anımsatma değerine sahip olmamalarına karşın antikite ve tarihi değeri zamanla kazanırlar.  

 

Eskici, önceki sergisi Stratigraf’ta (2018) odaklandığı jeolojik kavram ve olguları Riegel'in tezleriyle birleştiriyor. Tabiat anıtı [Naturdenkmal] Almanca "doğa, tabiat" anlamına gelen Natur ve "anıt, abide" anlamına gelen Denkmal kelimelerinin birleşiminden oluşan bir kelimedir. Doğal anıtların varoluşlarında insanın hiçbir katkısının bulunmadığını, tüm güzellikleri ve gariplikleriyle tabii ve jeolojik olaylardan meydana geldiklerini, çevredeki tüm bitki, hayvan ve inorganik maddelerden oluşan, korunmayı hak eden varlıklar veya anıtlar olduğunu kabul eden düşüncelerden oluşan bir kavramdır.

 

Sanatçı, jeolojik, organik veya inorganik doğa anıtları ile “Amaçlanmamış Anıtlar" arasında paralel bir ara noktada yer açmak için anizotropik bir malzeme olan ahşabı serginin ağırlık merkezinde konumlandırıyor.

Related artist

  • Erol Eskici

    Erol Eskici

Paylaş
  • Facebook
  • X
  • Pinterest
  • Tumblr
  • Email
Sergilere geri dön
Manage cookies
Copyright © 2025 SANATORIUM
Site by Artlogic
Send an email
View on Google Maps

This website uses cookies
This site uses cookies to help make it more useful to you. Please contact us to find out more about our Cookie Policy.

Manage cookies
Accept

Çerez Tercihleri

Check the boxes for the cookie categories you allow our site to use

Cookie options
Required for the website to function and cannot be disabled.
Improve your experience on the website by storing choices you make about how it should function.
Allow us to collect anonymous usage data in order to improve the experience on our website.
Allow us to identify our visitors so that we can offer personalised, targeted marketing.
Tercihlerimi hatırla